19.06.2019

Otaverkko palvelee täydellä teholla myös kesällä

12 sekuntia. Se on Otaverkon Service Deskin tavoiteaika, jonka kuluessa vastaamme tulevaan puheluun. Puhelimeen vastaa aina Otaverkon työntekijä, ei automaatti tai robotti. Ja sama työntekijä ratkaisee asian 80 prosentissa tapauksia siirtämättä sitä muihin tiimeihin. Tämä äärimmäisen kova palvelulupauksemme pätee myös koko kesän ajan.
Kesä on upea vuodenaika. Luonto on vihreää, linnut laulavat, sininen taivas ja valkoiset pilvet, veden kimaltelu auringossa. Ei ihme, että kesällä pidetään pääosa vuosilomasta. Mutta työt yrityksissä ja muissa organisaatioissa jatkuvat. Tarve katkeamattomille, laadukkaille IT-palveluille on siis ympärivuorokautista ja -vuotista. Otaverkon koko palvelutuotanto on ISO 9001 -sertifioitua aina Internet-liittymistä ja palvelimista Service Deskiin. Sertifiointi takaa sen, että Otaverkossa on määritetyt prosessit työn tekemiselle ja prosessien toteutumista seurataan muun muassa sisäisin auditoinnein.

Prosessien mukainen työskentely takaa sen, että työt sujuvat henkilöistä riippumatta. Näin pystymme sitoutumaan vasteaikoihimme ja palvelun laatua koskeviin lupauksiimme myös kesällä. Prosessityö on merkittävässä asemassa toiminnan jatkuvuuden takaamiseksi vuoden ympäri, myös erilaisissa poikkeusolosuhteissa.

Prosessit eivät kuitenkaan pyöri itsekseen. Otaverkon työntekijöistä neljä viidestä on tekninen asiantuntija. Viime vuosina osaamista on myös kehitetty siten, että aiemmin tiukat tiimi- ja osaamisaluerajat ovat muuttuneet joustaviksi ja asiantuntijamme kehittyneet monialaisemmiksi osaajiksi. Jokaisella asiantuntijalla on oma vankka ydinosaamisalueensa, jonka ympärille kehitetään laajaa osaamista muilta teknisiltä osa-alueilta.
Erityisen vahva merkitys laajalla, mutta samaan aikaan riittävän syvällä osaamisella on Service Deskissämme. Päin vastoin kuin useassa IT-palveluyrityksessä tai IT-osastolla, meillä Service Deskimme ratkaisee itse suurimman osan tikettejä ja usein vielä niin, että sama henkilö vastaa asian ratkaisemisesta ensimmäisestä yhteydenotosta ratkaisuun saakka. Useasti ratkaisu tapahtuu jopa ensimmäisen yhteydenoton aikana.
Service Deskiimme ei palkata ketään suoraan koulunpenkiltä, kaikki osaajat ovat jo kokeneita ammattilaisia. Tämän merkitys korostuu loma-aikoina, jolloin asiakkaamme voivat luottaa siihen, että palvelun laatu pysyy totutulla korkealla tasolla. Samalla se tuo meidän toimintaamme lisää ketteryyttä ja joustavuutta. Voimmekin ylpeinä sanoa, että osaamiseen ja kehittämiseen vahvasti investoimalla olemme kokoamme suurempi – myös kesäisin. Se puolestaan tukee pitkän aikavälimme tavoitetta olla Suomen luotettavin IT-palveluntarjoaja.